Valt jouw MacBook onder het reparatieprogramma?
Macbooks met de volgende klachten komen in aanmerking voor het reparatieprogramma:
1. De batterij laadt niet verder op dan 1%.
2. De batterijconditie van deze MacBooks geven 'Onderhoud aanbevolen' aan. Als er wordt aangegeven dat de conditie van de batterij 'Normaal' is, dan heeft de MacBook geen last van dit probleem.
De MacBook batterijconditie controleren
De batterijconditie van je Mac controleren kun je op de volgende manier doen:
Kies met macOS Big Sur op het Apple-menu hierna klik je op 'Systeemvoorkeuren', klik op 'Batterij', selecteer 'Batterij' in de navigatiekolom en selecteer daarna 'Batterijconditie'.
Houd met macOS Catalina of lager de Option-toets ingedrukt en klik daarna op het batterijsymbool in de menubalk om de batterijconditie weer te geven.
Voor welke MacBook Pro modellen is dit reparatieprogramma van toepassing?
Om je exacte MacBook model te achterhalen klik je op het Apple-menu > 'Over deze Mac'. De volgende MacBook Pro modellen vallen onder het Apple reparatieprogramma.
- MacBook Pro (13-inch, 2016, twee Thunderbolt 3-poorten)
- MacBook Pro (13-inch, 2017, twee Thunderbolt 3-poorten)
- MacBook Pro (13-inch, 2016, vier Thunderbolt 3-poorten)
- MacBook Pro (13-inch, 2017, vier Thunderbolt 3-poorten)
- MacBook Pro (15-inch, 2016)
- MacBook Pro (15-inch, 2017)
Hoe lang ben ik mijn MacBook kwijt?
Bij Repairlab in Eindhoven worden de reparaties op locatie uitgevoerd waardoor je de MacBook binnen 3 tot 5 werkdagen terug hebt, in sommige gevallen is dit zelfs sneller. Repairlab is een Erkende Apple Service Provider dus ook hier wordt de reparatie gratis uitgevoerd.
Wanneer kan ik bij Repairlab terecht?
Je kunt meteen bij ons terecht er hoeft van te voren geen afspraak te worden gemaakt, dit heeft ook geen invloed op hoe lang de reparatie duurt. Heb je nog vragen over het serviceprogramma ? Neem dan contact met ons op.